gimleveien.blogg.se

Julia, Josefin & Lisa, 19 år. Följ oss och vårat liv i Oslo.

Lagerjobb!

Publicerad 2012-10-15 17:11:00 i

Idag har jag arbetat min första dag på lager, det blev på H&M. Jag har prissatt varor. Eftersom Sverige äger H&M så bestämmer Sverige priser på kläderna och sen måste varje nytt land kläderna kommer till byta lapp till sin valuta. Ett ganska enformigt jobb men tiden gick fort och jag trivdes som fisken i vattnet.
Dock började dagen inte alls bra... Jag skulle åka med trikken till majourstuen där jag skulle hinna med t-banan som gick kl 06.48. Problemet var bara att trikken aldrig kom... Jag fick då för mig att jag skulle springa till majourstuen. En riktigt dålig idé eftersom hur snabbt jag än hade kunnat springa så hade jag aldrig hunnit. Men efter att ha sprungit halvvägs så fick jag syn på ett ljus bakom mig i mörkret och där kom trikken (bara sådär 17 min sent) dom går dessutom med 20 min mellanrum så nästa kom tätt inpå. Jag hann till jobbet i tid och allt var frid och fröjd. På H&M ska jag jobba hela veckan sen får vi se om Manpower har något nytt uppdrag till mig :)

// jullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela